دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1398 - 13:48
مسئول قرارگاه مبارزه با کرونای سازمان بسیج دانشجویی در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

آخرین خبرها از اقدامات قرارگاه مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی/ تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در 15 استان

مسئول قرارگاه مبارزه با کرونای سازمان بسیج دانشجویی گفت: دبیرخانه استانی مبارزه با کرونا در تمامی استان‌ها شکل گرفته است و در چند حوزه از جمله جذب نیروی تخصصی سلامت، جذب نیروهای عمومی در حوزه آموزش بهداشت، تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده ارائه مشاوره تلفنی به مردم در حال فعالیت هستند.
کد خبر : 475651
27.jpg

محدثه پرنیان در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی  گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به تشکیل قرارگاه مبارزه با کرونا در سازمان بسیج دانشجویی و تشکیل واحدهای تخصصی اظهار کرد: قرارگاه‌های استانی مبارزه با کرونا در تمامی استان‌ها با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شده است.


وی افزود: یکی از محورهای فعالیت قرارگاه مبارزه با کرونای سازمان بسیج دانشجویی جذب نیروهای تخصصی در رشته‌های مختلف علوم پزشکی است که در این راستا توانسته‌ایم 600 نیروی تخصصی در استان‌ها به کار گرفته و از این ظرفیت در بخش مشاوره تلفنی و حضور در مراکز درمانی در بیش از 10 استان استفاده کنیم.


مسئول قرارگاه مبارزه با کرونای سازمان بسیج دانشجویی بیان کرد: حوزه دیگر فعالیت قرارگاه مبارزه با کرونا جذب نیروهای عمومی جهادی است که در حوزه آموزش بهداشت، تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده فعالیت می‌کنند و در این حوزه نیز شاهد به‌کارگیری بیش از 800 نفر نیروی داوطلب در حیطه آموزش بهداشت و توزیع اقلام در بیش از 15 استان هستیم.


پرنیان خاطرنشان کرد: همانطور که تمامی کارشناسان تأکید دارند آموزش و پیشگری مهم‌ترین نقش را در مبارزه با گسترش ویروس کرونا دارد و به همین دلیل نیز بیش از 20 استان در حوزه تولید محتوا در قالب‌های پوستر، بروشور، اینفوگرافی، موشن و کلیپ در حال فعالیت هستند،  در این حوزه از ظرفیت اساتید دانشگاه و متخصصان استفاده شده و محتواهای تولیدی قرارگاه‌های استانی مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت می‌گیرد تا شاهد انتشار محتواهای غیرعلمی نباشیم.


وی عنوان کرد: 15 استان در تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده اقداماتی را آغاز کرده‌اند که در برخی از استان‌ها تولید شروع شده است و در بعضی دیگر از استان‌ها منتظر دریافت مجوز از وزارت بهداشت یا تأمین مواد اولیه هستیم.


مسئول قرارگاه مبارزه با کرونای سازمان بسیج دانشجویی گفت: با توجه به وظیفه دانشجویان مبنی بر مطالبه‌گری، کمیته مطالبه‌گری نیز به موازات اقدامات جهادی در حال فعالیت و مطالبه‌‌گری از دستگاه‌ها و نهادهای متولی است که تاکنون 20 استان در بخش مطالبه‌گری نیز ورود جدی داشته‌اند.


پرنیان تصریح کرد: فعالیت در اماکن عمومی از قبیل ضد عفونی کردن اماکن و پخش تراکت و بازدید از مراکز درمانی، دیگر محور برنامه‌های قرارگاه مبارزه با کروناست که تاکنون توسط قرارگاه‌های استانی نیز پیگیری شده است. همچنین شاهد ساخت اپلیکیشن راهنمایی درباره کرونا ویروس توسط چند استان هستیم که در مراحل اخذ مجوز لازم بوده و پس از اخذ مجوز به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته